Ahojte, pokračujem v článku o potravinovej intolerancii. A keďže mne bola stanovená potravinová intolerancia na kazeín, rozhodla som sa, že to bez toho mlieka vyskúšam. Prvotne to bola pomerne desivá predstava. Čo si dám ráno do kávy? Pizza bez syra?
Momentálne sú to dva týždne, čo som vylúčila všetko mliečne a nahradila to sójou. Teda sójové mlieko do kávy, sójové jogurty... a tak ako som sa bála, tak je to v pohode. Sójové mlieko v káve sa dá, nie je to smotana, ale človek si na to zvykne. Sójové jogurty (teda skôr dezerty ala Danette) sú naopak výborné. Necítim v tom žiaden rozdiel a zachutili mi natoľko, že každý deň zjem aspoň jeden. Mliečne dezerty som však nikdy nevyhľadávala.

Moje nové jedlo :)


Na fotke môžete vidieť aj sóju a pšeno. Už to mám chvíľu doma ale zatiaľ som sa neodvážila z toho nič variť. Za prvé na sóju treba dlhú prípravu a pšeno napriek tomu, že je zdravé, vyzerá podozrivo. Mám teraz dovolenku, takže asi jedno aj druhé vyskúšam. Zo sóje asi fašírky a pšeno ako prílohu miesto ryže.
So sójovou smotanou sme tiež ešte nevarili, tak uvidíme :)

No a po dvoch týždňoch užívania liekov pozorujem na sebe malé zmeny. Čakala som zhoršenie pleti, to sa zatiaľ nestalo (chvalabohu). Naopak, mám na nose asi 11 rokov zvyšok jedného akné v podobe takého hrbolčeka. Včera som si náhodne poškrabala nos a zisťujem, že je podstatne menší, ako bol. Zaujímavé...
Ďalšie čo pozorujem, sú vyrážky na rukách, drobné, ale na oboch rukách na tom istom mieste, trochu svrbia ale pomaly aj miznú. Takisto na krížoch, ale to môže byť aj alergia...
No najviac ma prekvapili nohy. Pred pol rokom som bola vyšetrená na kŕčové žili, nakoľko som si objavila divnú hrudku na vnútornej strane stehna, hneď pri žile. Kŕčové žili to neboli, vraj niečo tukové. Hrudka tam stále bola, nebolela, nezväčšovala sa. Plánovala som s tým ešte raz ísť k lekárovi. No momentálne je stav taký, že sa hrudka zmenšuje, zároveň tam cítim občas tlak, občas bolesť. Myslela som si, že si to nahováram ale fakt je menšia. Občas cítim bolesť v celej nohe. Od včera ma bolí na tých istých miestach aj druhá noha. Na tej som nemala nikdy žiadnu hrudku. Idem zavolať lekárke, že čo to môže byť.

Zatiaľ asi toľko ku mojej detoxikácii organizmu. Uvidím, čo bude ďalej...


7 Comments

  1. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. držím ti palce nech sa ti darí a veľa energie aj bez mlieka ... ja by som si nevedela bez neho predstaviť deň a ako si písala do kávy vždy ...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Zatial sa drzim :) Dakujem za povzbudenie. Pre mna bude horsie vydrzat bez syrov, lebo ich milujem... ale tak snad :)

      Odstrániť
  3. Ahoj ahoj,
    moc ráda bych Tě pozvala ke mně na blogu na právě porbíhající giveaway : http://handbagforladies.blogspot.cz/2012/08/my-birthday-giveaway.html
    Třeba budeš mít zrovna chuť si zasoutěžit a zkusit své štěstí! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ja zijem bez kravskeho mlieka viac - menej uplne (s tym, ze obcas zhresim) asi tri roky, uz som si zvykla. Za tu dobu mam uz zmapovane, co sa cim da dobre nahradit. Soju prilis neoblubujem, jednak mi velmi nechuti a tiez nie som presvedcena, ze je to pre organizmus uplne najlepsie (ale to je na dlho). Velmi ti odporucam napriklad nahrady znacky Oatly (dostat kupit v internetovyvh a kamennych biopotravinach). su vyrobene z ovsa a taka ich "smotana" je od klasickej skoro na nerozoznanie.
    Ta hrcka nebude uzlina? Bola si na UTV?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem za tip, popozerám sa u nás v Biopotravinách. Neviem, či to nie je uzlina, jedna lekárka tam nič nenahmatala, druhá mi robila ultrazvuk žíl. Lekárka, čo robí to homeo vravela, že to bude tukové. Neviem sa jej ale teraz dovolať a poradiť sa, že prečo ma to môže bolieť, asi bude na dovolenke.
      Ak sa môžem opýtať, z akého dôvodu si vylúčila mlieko?

      Odstrániť